Резюме у вигляді інфографіки, персональний блог або сайт для опису професійних досягнень, резюме-малюнок або мобільний додаток, присвячений власному досвіду роботи, – підійти до створення свого CV можна дуже незвично. І ми часто думаємо, що нестандартні форми резюме – прерогатива молодих фахівців або представників креативних індустрій.
Однак зараз з’являються приклади того, що при пошуку співробітників і на керівні посади роботодавці просять надати не стандартне CV, а відеовізитку.
Інна Кравченко, консультант напрямку Executive search в hh.ua | grc і кар’єрний тренер, розповіла, в чому переваги такого підходу й які у нього є підводні камені.
ВІДЕО VS ТЕКСТ
Говорячи про доречність і доцільність того чи іншого виду резюме, ми, перш за все, маємо виходити з того, що всі методи оцінки повинні відповідати цілям цієї оцінки. А ті, своєю чергою, – бізнес-завданням. Так, відеопрезентація може дати на 40% більше інформації про кандидата, ніж традиційне резюме. Ораторські здібності, навички презентації й те, наскільки органічно людина тримається перед камерою і при цьому логічно і зв’язно викладає свої думки, – все це неможливо оцінити за «папером». До того ж відеорезюме дає основу для побудови гіпотез про типові стратегії поведінки кандидата в комунікаціях. Але щоб використовувати цю перевагу відео, в штаті компанії-роботодавця має бути профайлер (експерт з виявлення брехні на основі міміки, жестів людини та її манери говорити). А це зустрічається вкрай рідко.
Звісно, ми маємо пам’ятати, що ідеальна презентація може бути результатом численних репетицій. Тобто, грубо кажучи, відмінна картинка вийшла з сотого дубля, і в імпровізації кандидат «просяде».
ЧИ ЗАВЖДИ ВІДЕО ДОРЕЧНО?
Звичайно, не для всіх позицій відеоінтерв’ю буде однаково «корисним». Якщо ми говоримо про ТОПові посаді, то у разі з генеральним, комерційним, HR-, PR-директором, CMO такий формат буде доречний. Адже всі перераховані фахівці залучені в безпосередню презентацію компанії, її цінностей, місії та продуктів у публічному просторі. А ось доцільність використання такого формату при пошуку, наприклад, фінансового директора під великим питанням.
Можу навести приклад невідповідності вимоги до резюме і посади, на яку шукають співробітника.
Мала справу з вакансією, в якій шукали фахівця в сфері імпорт-експортної логістики. До його обов’язків входитиме закупівля товарів з країн Азії і часто письмова комунікація англійською та німецькою мовами. І в цій вакансії роботодавець акцентував увагу, що кандидат має надати фото. Виникає велике запитання, як зовнішній вигляд подібного фахівця корелює з його професійною успішністю і наскільки доречною є вимога надати фото.
Загалом ми бачимо, що текстова інформація все частіше заміщається відеоконтентом. Це світова практика, і вона буде тільки зростати. Тому фахівцям треба бути готовими до вимоги потенційного роботодавця надати відеорезюме. А роботодавцю, своєю чергою, варто її висувати тоді, коли це доречно і допоможе ефективніше закрити вакансію, а не тому, що це – модний тренд.